Friday 5 April 2013

INFO MENGENAI RUMPAI LAUT



Khasiat rumpai Ungu ini adalah setanding dengan Alga Spirulina dan Cendawan Ganoderma.  Ia memiliki khasiat seperti sayuran bayam, kubis, terung, anggur, persis dengan protein dan kolagen ikan merin, walit dan soya.  Maka setiap keperluan tubuh badan kita boleh dipenuhi oleh tumbuhan ini.  Ajaib bukan?  Warna memang memainkan peranan penting dalam sesuatu perkara.
Warna cerah bermaksud kualiti dan jumlah gizi berada pada tahap sederhana serta tinggi kandungan air. Warna gelap seperti Ungu memiliki potensi tinggi dalam perubatan dan komestik.  Melanin warnanya diselaputi sejumlah besar Protein, Vitamin dan Zat Galian yang amat tinggi serta kandungan air yang besar.

Kajian terperinci yang telah dijalankan oleh banyak pihak menunjukkan bahawa sayur-sayuran yang mempunyai warna terang seperti jingga dan kubis ungu, terung, anggur, bawang, turnip, keladi dan sebagainya memiliki kandungan vitamin dan Zat Galian lebih tinggi daripada sayur-sayuran berwarna hijau dan putih.

Memiliki kuasa anti penuaan dan antidioksida tertinggi daripada semua jenis sayuran berwarna ungu lain.

Berikut adalah Fakta mengenai Rumpai Laut :-
Sumber nutrisi yang sangat hebat untuk kesihatan dalaman dan kulit.  Sesuai di amalkan oleh lelaki dan wanita untuk semua peringkat usia.


DISARANKAN UNTUK SESIAPA YANG:-
-  Bermasalah kulit (menghapuskan jerawat muka / badan, kudis, kegatalan)
-  Luka kemalangan / pembedahan (mempercepatkan kesembuhan kecederaan)
-  Warga emas, sakit terlantar / uzur (untuk memulihkan tenaga)


Nota:  Setiap gambar yang ada watermark "FromMyNote" adalah kepunyaan From My Note
Note:  Each watermark image "FromMyNote" belong From My Note

0 comments:

Post a Comment